torsdag 26 januari 2012

Vårfint

Våren är långt ifrån här. Det är väl först nu som det är riktig vinter här. Marken frusit och blivit hård, hala isgator och snö som faktiskt ligger kvar. Man kunde ju önska att man faktiskt gillar snö och vinter men icke, sådan tur har inte jag.

För att i alla fall få det lite vårigt inne har jag satt upp de nya köksgardinerna jag fick av mamma. De är jättefina och jag är så nöjd. Nu vill jag bara ändra lite på fönsterbrädan och få det lite ljusare. Får smyg ta bort det svarta successivt så att Martin inte märker det. Han gillar det praktiska ombonande svarta och jag gillar det ljusa, vita och romantiska. Försöka parera och kompromissa mellan det du? Det är minsann inte alltid det enklaste.

Som dotter till min mamma har jag blivit präglad eller ska man säga skadad. När hon städat bort julen, bytt gardiner och allt köper hon alltid tulpaner. Det är tecknet på att det är nytt år nya tag och vi går mot ljusare tider och våren äg snart på ingång. Vad står inte på vårt köksbord nu om inte en vas med vita tulpaner. Nya tag på hörngatan och inte bara hos mamma i vargön.

Inga kommentarer: