lördag 28 januari 2012

Konstig lördagkväll

Inte varje lördagkväll som spenderas hos svärföräldrarna på svärfars 50års kalas. Det finns dock ett litet men, vi hade lovat för längesedan att passa kusinerna på min mammas sida och det gick inte att lösas på annat sätt än att pojkarna fick följa med.

Dessa pojkar är alltid galet lätta att lägga förutom just idag. Jag har försökt lägga dessa busfrön i en och en halv timma nu. De vägrar. Så det blev att sätta på shrek och titta på den. De är inte jätte medgörliga än men de är mycket trötta. En av två har precis somnat men jag vågar inte gå ner, för den ena kom nedkrypandes förut och hade alltså klättrat ur sin resesäng. Lite skrämmande faktiskt. Tänk om de sömndruckna ramlar ner för trappen.

Kalaset pågår på nedervåningen och jag är uppe. Så det är inte varje lördagkväll man spenderar framför shrekfilm medan andra kalasar.

Jag hoppas pojkarna somnar snart så jag kan gå ner en stund iaf.

Inga kommentarer: