fredag 27 januari 2012

Nagellyx

Fram till fjorton års ålder var jag en ihärdig nagelbitare. Jag bet av naglarna så långt ned att det sved på mina fingertoppar och emellanåt gjorde set faktiskt riktigt ont.
I en tidning läste jag ett reportage om nagelbitning och när de jämförde med att slicka på en toalettring som för övrigt var mindre bakterier på än att bita på naglarna. Som fjortonåring och allt är äckligt så äcklades jag så mycket att jag slutade. Jag spelade oxå rugby fram till den åldern och där fick jag absolut inte långa naglar eftersom det är stor risk att rivas med dem.

En period på gymnasiet var jag väldigt noga med skötseln av mina naglar och gick ständigt omkring med franska välmanikyrerade naglar, alltid fräscha och aldrig skavda. Jag tröttnade på all den tid det tar att sitta med naglarna när jag började avancera manikyren och sen fick jag sommarjobb där korta naglar krävdes.

Idag tog jag mig tiden igen och experimenterade med naglarna. Ljusrosa baslack, vita blommor med silverstrass och silver glittriga tippar. Kul att känna sig lite fin. Är mina naglar fräscha känner hela jag mig mycket glamourösare och finare. Det är lyx för mig.

Inga kommentarer: