onsdag 4 januari 2012

Nattliga poetiska tankar

Ännu en natt med svårt till sömn. Ögonlocken vill men kroppen och hjärnan slappnar inte av,

Regnet smattrar som bare den på vårt sovrumsfönster. Jag har krupit i min fulaste men skönaste långärmade pyjamas med Mussepigg tryck på magen. Ett kallt vinter regn smattrar mot rutan och får mig vaken.

När jag stänger ögonen försöker jag för allt i världen tänka mig en sommarkväll, nyduschad, rakade ben och insmord i favorit bodylotionen. Rena sängkläder, skirt nattlinne och endast ett svalt påslakan och ett varmt sommarregn som smattrar mot rutan.

Mina önskningar är oändliga. Svårare att somna till tanken på att det är kallt, blåsigt och tråkigt vinterregn och fula pyjamasen, håriga ben och sängkläder som är dags att bytas ut mot nya rena fina och icke juligt röda.
Jag får väl försöka drömma mig in i sommar varianten igen. Godnatt!!

Inga kommentarer: