fredag 13 januari 2012

Tentadax

Nu ligger dagens 3 examinationer förberedda på skrivbordet. Nu är det bara att packa ner de i väskan och strax bege sig bort till skolan för att göra en rad seminarium. Det ska bli riktigt skönt när denna kurs är klar i h godkänd och alla kurskamrater håller garanterat med mig. Hösten har varit tuff denna termin. Ingen lugn och ro inte minsann.

Dagen till ära tar även några lärarstudenter examen idag och det vankas examensfest och middag. Jag och Angelica ska vara toastmasters, och jag börjat bli lite nervös. Direkt efter skolan beger jag mig till kåren och vi får planera vad vi som ska sägas.

Gick tidigare till skolan för att köpa böcker till nästkommande kurs och hela stråket på skolan är fullt med finklädda lärarstudenter som väntar på deras examens ceremoni. En dag kommer jag oxå att stå där i en fin klänning. Men det är sisådär ganska exakt 2 år kvar. Jag är inte bitter, jättekul för de och jag har 3 examinationer idag. Menmen, om två år och många examinationer till så. Få jävlar.

Fullt upp, nu kör vi!

Inga kommentarer: