lördag 29 september 2012

Som en pensionerad prinsessa..

Äntligen är jag nedbäddad i min alldeles egna säng. Jag är värre än ett småbarn som har svårt att anpassa sig till nya situationer när det gäller sömn. Jag gillar mina rutiner och älskar mina perfekt höga kuddar som jag kan fluffa till alldeles lagom, lagom varmt täcke och sängen som jag är van vid och sover absolut bäst i. Att jag sen delar sängen men min andra hälft gör det inte precis sämre.
Efter många timmars shopping och sittande i bil har jag ont i fötter och rygg och pensionären i mig klarar inte sv sådana här dagar utan blir alldeles omtöcknad. Knappt någon sömn inatt och det gör mig överlycklig att ligga i sängen i min älsklings famn och höra hur regnet smattrar not rutan. Kort och gott, det jag vill säga: Jävlar vad skönt jag ska sova inatt, som en prinsessa! Godnatt!!

Inga kommentarer: