söndag 2 september 2012

Liseberg

Dagen på Liseberg igår var toppen! (förutom magen)
Vädret var på vår, och många andras sida ,för det var väldigt mycket folk i parken denna dag.
Vi fick trots detta åkt det vi ville ett par gånger och vi åkte därifrån nöjda efter dagens åk.
Under dagens varmaste timmar åkte vi flumride och knödde i alla fem i samma båt vilket i efterhand inte var ett genomtänkt val. Jag satt längst fram vilket resulterade i en svallvåg över hela mig och jag fick kämpa med att torka men underkläderna var fortfarande blöta när jag kom hem. En riktigt blöt tur med andra ord.

När köerna var som längst var det kortast kö på kanonen vilken Martin fick med mig i. Jag har åkt den en gång förut och den var precis lika hemsk denna gången. Jag skrek från start till stopp, därmed tog denna attraktion också med sig en del av min röst. Så en del av mig är kvar på Liseberg.

Dagen i helhet gav med sig många åk och skratt med skräckblandad förtjusning (i exempelvis kanonen) precis som besöket sig bör. Liseberg levererade även i år.

Inga kommentarer: