tisdag 18 september 2012

Låt mig få krypa ner i soffan

Studiemotivationen försvann lika snabbt som den igår infann sig.
Vädret idag är riktigt murrigt höstväder, och ingen härlig solig höstdag med lövens vackra färger. Det är en traditionell svensk höstdag med igengråa moln, blåst, regn och 13 grader. Visst är det härligt!

Idag vill jag bara vara hemma, krypa ner i soffan under en filt, dricka te, tända lite ljus och titta på serier (om jag bara fick vara hemma skulle jag kunna tänka mig att läsa lite kurslitteratur bara för att jag kunde göra det på detta mysiga sätt och slippa gå ut)

Istället för att drömma mig bort till soffan och dess mysighet ska jag strax packa ihop anteckningsmaterial och dylikt för att spendera eftermiddagen på föreläsning och direkt därefter stressa mig iväg till jobb.
Pricken över i denna eftermiddag är att jag kommer behöva transportera mig i regnrusk och måste skynda mig så att cykeln är det enda alternativet.
En regnblöt omotiverade Nathalie behöver ta sig i kragen och rycka upp sig och istället berömma sig själv om hur duktig hon är som ska fylla huvudet med mer kunskap inför blivande yrkesrollen och därefter också tjäna lite pengar. Visst är det fantastiskt? (fast innerst inne drömmer jag fortfarande om att krypa under en filt i soffan)

Inga kommentarer: