tisdag 18 september 2012

Planerar min nästsista termin, otroligt!!

Att komma hem ifrån jobbet och inse att posten bestod av nya numret av Veckorevyn och en H&M-katalog gjorde min dag lite bättre. Att Martin dessutom hade mat färdiglagad gjorde mig ännu gladare och det tidigare dåliga humör var nu ett minne blott.

Nu sitter jag vid köksbordet med tända ljus, bra musik, levande blommor (som jag fick av mamma häromdagen) och med en god kopp te. Jag har skrivit i önskemål om vilken kurs jag vill läsa nästa termin och inser att jag väljer min sista valbara kurs på lärarprogrammet och planerar min nästsista termin och under samma termin kommer göra min sista praktik innan den slutgiltiga slutpraktiken. Jag inser att jag närmar mig min examen med stormsteg även min yrkesroll som lärare börjar bli greppbar och det känns fantastiskt.
Det var en riktigt sporre och studiemotivations-höjare. Oj, vad jag ska plugga imorgon  för att jag någongång ska närma mig den omtalade terminen.



Inga kommentarer: