måndag 24 september 2012

Drömlivet

Dagar som idag när det inte går vägen och det känns som det mesta man gör stöter på motstånd (idag studierna) är det skönt för att en stund koppla bort och dagdrömma för att sedan ta nya tag igen. Idag drömde jag mig bort till en plats där jag så småningom vill vara. Det kommer vara en lång väg dit men det är någonstans målet jag ska nå och drömmen jag drömmer om.

I min dröm stod jag på skolan där jag har min praktik och hade min alldeles egna klass. Alltså hade jag fått ett jobb på skolan där jag trivs så bra. Efter dagens jobb med de underbara barnen i klassen åkte jag till förskolan och hämtade två små ännu underbarare barn, Martin och mina två kärleksbarn. Vi förde sedan vägen mot vårt hus som jag och Martin tillsammans byggt upp, vårt älskade hem. Väl hemma var det dags att laga mat till mina godingar och när maten var färdig stiger Martin innanför dörren och får fyra små barnfötter springandes mot sig och barnen ropar: Pappa!! Resten av kvällen lekte vi tillsammans med våra godingar. När de sedan somnat badar jag i mitt älskade badkar (oj vad jag saknar det i lägenheten) och sedan myser jag ned min kärlek i soffan framför brasan och pratar om hur dagen har varit.

En drömbild av mitt kommande vardagliga liv. Jag vet att det kommer finnas problem på vägen och mycket att stöta på men när jag ser mig själv om x antal år är detta min drömbild. I mitt och Martins gemensamma hus med våra gemensamma barn och mig jobbandes med de yrke jag utbildar mig för. Inga drömmar om att ut och resa och se världen. Min dröm är familjen!!


Inga kommentarer: