måndag 24 september 2012

Skrivkramp, Jo tack!


Denna vecka är jag inte schemalagd med föreläsningar utan har en vecka med hemstudier. Hittills är inte studiemotivationen på topp. Inlämningsuppgiften känns svår och orden vill inte komma och en skriftlig tunghäfta som verkligen inte vill släppa ligger och stör. En mening skrivs för att sedan suddas ut och sedan skrivas om på annat sätt och fingrarna flödar inte precis över tangenterna som de annars brukar göra. På två timmar har jag fått skrivit två och ett halvt stycke och dessa stycken kommer säkert suddas ut och skrivas om i alla fall. 
Uppgiften känns luddig och det känns som en chansning i hur man ska ska skriva så får det bära eller brista. Det är en uppgift som är väldigt fri och därmed lätt att missuppfattas. Jag gillar att ha strikta instruktioner att följa för då känns det inte som att det går att missuppfattas samtidigt som det kan ses om enklare att följa en mer fri uppgift och bara skriva men jag har alltid gillt de mer strikta uppgifterna. Fria, ofta mer luddiga har aldrig varit min melodi. 
Kanske lite mat kan få min skrivkramp att lossna, man kan ju alltid hoppas på det i alla fall. 

Inga kommentarer: