måndag 10 september 2012

Drömmen om...

Att bli jagad av en järv.
Inatt hade jag den knäppaste drömmen på länge och den var så verklig i drömmen att det nästan känns som det har hänt.
En vän och jag var på väg hem från kåren en vinterdag och vid kommunhuset ser vi en katt komma springandes i hög fart och min vän som var rädd för katter börjar också springa. Bakom hörnet efter katten ser jag hur en järv jagar katten och man såg verkligen hungern i järvens ögon, hur den ville äta upp katten. Järven blev förbryllad över att jag och min vän sprang och bytte byte och jagade oss i stället. Vi springer för våra liv och någonstans vid viadukten nästan vid lasarettsvägen blir vi av med järven välbehållna men helt utmattade av all löpning. Sedan berättade vi detta för våra vänner och sen vaknade jag.

Undra vad alla drömtydare skulle säga om denna dröm? Vad kan detta betyda? Akta er för hungriga järvar på väg hem från stan.

Inga kommentarer: