söndag 2 september 2012

Är det inte det ena är det kanske det tredje..

OBS! Gillar du inte patetiskt gnäll, läs inte!

Det är bara att konstatera min kropp vill inte vara frisk och må bra!
Häromdagen vaknade jag upp med den största vagel jag någonsin haft, äsch går bra att leva med lite irriterande, ont och inget smink så går det att härda ut.

Likaså gäller det ett nageltrång (såklart!) som jag räddar flera gånger om men som nu blivit okontrollbart och ingen alsolsprit och tvättande kommer rädda det, en läkare behöver kolla på det. Hej vårdcentralen på måndag.

Min huvudvärk/migrän däremot har inte synts till på ett par dagar (peppar, peppar) och jag hoppas att det förblir så ett tag till.

Det som bråkar värst med mig är dock magen. Den bråkar så gott som varje dag med halsbränna, uppblåst och illamående (Nej, jag är inte gravid). Idag har magen tagit kål på mig.
Illamående, dålig mat och uppstressad innan åkattraktioner gjorde magmonstrena glada. Allt snurrande och åkande hjälpte väl illamåendet på traven trots aldrig annars åksjuk.

Extra illamående, så illa att jag fick gå och spy efter lite för stark mat till lunch. Ytterligare illamående som blev bättre efter en liten portion med potatis och köttbullar till middag. I bilen hem däremot, då jag trodde att maginnehållet skulle ta sig upp för andra gången idag. Jag klarade mig ifrån detta och kvällsmaten väl hemma fick bestå av en halv kopp yoghurt och en omeprazol. Illamåendet skonades lite och nu hoppas jag på att kunna sova bort resten.
Så hädanefter blir det små regelbundna mål med kokt mat för att hjälpa min kropp att må bra igen!
Snälla, snälla kropp, låt mig bara få må bra!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, otäckt! Din tur att vara sjuk nu kanske ;) Pillerbilden påminner om min bild på Omeprazolen, snygg! :) / Julia

Nathalie sa...

Det verkar inte bättre än att det är min tur att vara sjuk, däremot får jag hoppas att det inte är lika långvarigt och går över snabbare än gör dig ;)
När du säger det så, jag tänkte inte på att bilden liknade din förrän du nämnde det, men när jag tittade efter ser jag att det nästan ser ut som bag snott din. ;) sorry! Haha!