onsdag 1 augusti 2012

Jag längtar till...

- Helgen! Första gången jag och Martin inte har något planerat något på länge, så vi ska försöka hitta på något kul tillsammans bara vi två. Det ska bli skönt efter att han jobbat mycket det sista. Om vädret håller i sig blir det troligtvis ett Lisebergsbesök. Hoppas vädergudarna är på vår sida.


- 12 augusti. Då gör jag min sista arbetsdag för den här sommaren, bara 7 arbetspass kvar. Yeeeey!

- Fint väder! Jag börjar ge upp hoppet om att det någonsin kommer bli riktigt gott sommarväder. Ska vi hålla tummarna för slutet av augusti?

- Skolan börjar, nu efter ett "sommarlov" fullt av jobb är jag sugen på att ta ytterligare ett steg närmre mot min lärarexamen. Höstdagar med tända ljusen, en kanna te och kurslitteratur är inte så dumt ändå.


- En höst full med roligheter och fester med vänner. Sittningar, tentafester, myskvällar och kanske en och en annan middag. Kvällar som liknar kvällen på nedanstående bild.

Tjejkväll med världens bästa tjejer <3 td="td">
Middag med spel och vin som slutade i en sväng på stan.



- 23 september. Då ska jag uppfylla en av mina drömmar - att gå på en riktig musikalföreställning. Biljetterna till Chess väntar. Dessutom en heldag med den jag älskar mest. Shopping, resturangbesök och operan på kvällen.

- Höstshopping. Pasteller och andra skira plagg i sin ära. Men stickade hos tröjor i murriga färger är mer mig och matchar mitt hår och hy bättre till skillnad från de ljusa sommarfärgerna.

- Ska det ändå inte komma någon sommar så längtar jag till blåsiga, regniga höstdagar då man kan vara inne och mysa med tända ljus och te. Pyssel och serietittande utan dåligt samvete för att det är "sommar" och jag borde hitta på något.


Inga kommentarer: