torsdag 2 augusti 2012

En ohärlig springtur!

"En härlig springtur i det fina vädret" - eller?
Jag kan inte förstå hur man kan tycka att en springtur är härlig. Oavsett hur tränad eller otränad du är så springer du olika intensivt och lång beroende på din kapacitet. Men att springturen är härlig, det tycker jag verkligen inte. Just när man springer tycker jag bara att det är apjobbigt. Det är känslan efter springturen som är den härliga, då man kan känna att man gjort något bra och att det var skönt att röra sig lite men just under springturen tycker jag det är pest.

Dagens springtur gick dock bra, jag slog mitt tidigare rekord på samma runda med ca 1 minut. Och jag sprang faktiskt nästan hela vägen. På slutet av rundan är det en mördarbacke som jag tog ut mig på men annars var det bra.. Nu ska det bli en välförtjänt go dusch innan jobbet kallar igen!

Inga kommentarer: