lördag 25 augusti 2012

Sällskapssjuk

Denna sommaren har bestått av väldigt mycket jobb och andra måsten där kompisar inte kommit i första hand. Igår fick jag ett galet sug efter en middag och sällskapsspel i goda vänners lag med vin och sen se vart kvällen bär hän.
Kärringen i mig visar sig allt oftare och jag kommer mentalt gå i pension snart, skämt åsido. Men typiskt hetsdrickande bara för att bli full med ölspel och liknande, nej jag tycker inte det är roligt. Jag är för gammal för det...visst kan en karatefylla vara rolig om det nu skulle bli så men det framkallade fyllan bara för att bli full, ne jag tycker inte att det är roligt.

Att umgås och käka lite, spela spel eller bara prata och lyssna på lite musik. Lite mer socialt och att man kan umgås med varandra på ett annat sätt fast under festligare form utan ölspel.
Kärring var det, men jag tycker detta sätt att umgås är betydligt trevligare.
Jag är i alla fall galet sugen på en sån här kväll där fyllan inte är målet utan sällskapet. Någon som är sugen på att sällskapa med mig?

Bilder; tagna från kvällar som jag uppskattat som bara den. Repris?









Inga kommentarer: