lördag 25 augusti 2012

En förlorad vän...

http://mobil.devote.se/articles/bloggvaerlden/jag-vill-goera-slut_20-2305.htm
En välskriven text om vänner. En dålig vänskapsrelation kan ta så mycket kraft. Jag har enda sen jag var rätt så liten levt med mottot hellre en bra vän än många dåliga. Vilket i slutändan leder till att det inte finns så många men de som finns är bra. Oftast är det inget jag bekymrar mig för, de riktiga vänner jag har de är riktigt bra.

Det finns dock en vän som jag saknar mycket. Det vi hade tillsammans när det fungerade bra, ärligt har jag aldrig haft en så bra vän. Hon stöttade genom allt och jag har gråtit ut i hennes famn samtidigt som vi hade mycket roligt tillsammans Vi pratade om allt, stöttade varandra och det var vi två mot världen .
Relationen varade inte så länge (som jag hoppats på), någonting hände och vad jag reflekterat och funderat på varför och fortfarande kan göra. varför blev det som det blev och vad gick snett? Var jag kompisen som hon "gjorde slut" med och i så fall varför. Dessa tankar snurrat många gånger.

Att förlora den typ av vän och den relationen, det är tuffare än vad jag kunde tro. Att förlora sin bästa vän!
Vännen man trodde alltid skulle finnas där och inget skulle komma emellan vår vänskap. Nu sitter vi på varsitt håll och inte ens ett sms om hur är det kan skickas iväg utan att det blir konstigt. Jag kan undra om jag någonsin kommer känna likadant för en vän igen.
Jag kan inget annat att säga att jag saknar min vän!

1 kommentar:

Anonym sa...

jag saknar dig och önskar att jag kunde spola tillbaka och förklara varför jag drog mig undan.