söndag 26 augusti 2012

Var det 21 år, eller var de 5 eller var det kanske 55?


Martin kollar på film på TV:n och jag tyckte inte den filmen var bra, därför hittar jag på annat tidsfördriv. För att slippa sitta bredvid och kolla på en dålig film och låta tankarna skingra iväg och tänka på annat onödigt får jag samla tankarna och göra något annat. 
För att skona kärringen i mig lite så jag inte blir alltför mycket pensionärsaktig kompenserar jag kvällen med att titta på tecknat. En klassisk Disneyfilm i form av Pocahontas. Det var många år sedan jag såg den och fick häromdagen ett sug för en nostalgi tripp. Ena stunden barnslig och andra pensionärsvarning, ja det är ingen ordning alls på mig. 

"Jag får liksom ingen ordning på mitt liv
Det kan va så förfärligt, det kan va så bra
Om nätterna har jag förskingrat så mycket förstånd
Det kanske var pundigt, det kanske var bra."





Inga kommentarer: