torsdag 16 augusti 2012

Imorgon gäller det att visa sig på sin bästa sida...

I våras skickade jag in en jobbansökan där jag hittade ett företag som löpande söker barnpedagoger (barnpassare) och skoloedagoger (läxhjälpare) och jag skickade in en ansökan på båda två och sen hörde jag inget mer och tänkte jaga, vad synd för det lät som ett passande och bra jobb för en mer än halvvägs färdig lärare som dessutom älskar barn.

I tisdags ringde de ifrån företaget och frågade ifall jag fortfarande var intresserad, vilket jag självklart var och de ställde massa frågor över telefon och de tyckte det lät intressant så jag ska imorgon på en intervju med företagets personalchef på huvudkontoret i Göteborg.

Jag har idag fixat och donat med betyg och annat som ska tas med och även valt ut en outfit för morgondagen.
Jag skulle ljuga om jag skulle säga att jag var helt lugn och harmonisk inför morgondagen.
Jag har för det första aldrig varit på jobbintervju och inte heller gillar jag sånna spända seriösa och viktiga möten med okända människor som ska bedöma mig.
Jag får försöka slappna av så gott det går och göra mitt bästa, vara mig själv och sedan och hålla tummarna. Håll tummarna för mig klockan 13.00 imorgon.

Inga kommentarer: