söndag 26 augusti 2012

Två år av litteratur...

Kvällen till ära har jag gått igenom 2 år av litteratur för att se vilka böcker jag hade och vilka jag kunde sälja till en vän. När jag plockar fram påsarna med böcker blir jag lite deprimerad, vad pengar jag lagt på böcker under dessa två år. Dessutom gjorde det inte saken  bättre att beställa kommande kurslitteraturen och inse att den går på över två tusen. 
Verkligheten kom samtidigt ifatt mig, att nästa vecka börjar jag faktiskt skolan, då ska jag sitta och läsa de böcker jag beställt och lyssna på heldagar med föreläsningar. Jag känner mig inte redo samtidigt som jag aldrig känt mig mer taggad på att läsa och ta ett steg närmre examen. Det är som vanligt delade känslor kring skolstarten. Jag tror det som gör att jag inte känner mig redo är att hösten börjar närma sig och att skolan börjar gör att hösten blir mer påtaglig. Det blev ju ingen sommar. Samtidigt får jag blicka fram emot regniga höstdagar i soffan med tända ljus, massa te och kurslitteratur. Då känns det lite mer motiverande för mysiga dagar inomhus. 

Inga kommentarer: