onsdag 1 februari 2012

Stjärtslaget

Förberedelser för helgen! Den kommande helgen är det en externfest som det kallas här i Trollhättan, på studentkåren här. Det kommer andra studenter ifrån andra lärosäten och har kul och festar här på vårt kårhus. Jag har bara varit på en externfest tidigare och den kallades bonnaphesten och var en helg i Skövde.

Stjärtslaget kallas helgens fest. Jag är inte överförtjust i massa faktiskt ofräscha människor i ännu ofräschare overaller. Eller åvvar som det kallas på högskolan. Men denna helgen ser jag mycket fram emot faktiskt.

Det ska bli fest på fredagskväll och sittning på lördag. På dagarna är det även då fest och kanske lekar men jag och Yvonne ska ha tjejmys med lite tjejfix, sex and the city och god mat. Och lämna den dreggiga åverålkulturen på dagarna. Jag ser som sagt väldigt mycket fram emot helgen. Festerna brukar vara roliga och tjejmys är alltid tjejmys alltså toppen!

En stor fördel med att det är åvve som gäller är att man behöver inte fundera då mycket på vad man ska ha på sig. Fråga min mamma om vilka problem jag brukar ha över det i vanliga fall.

Nu har jag även förberett åvven och satt på lite nya märken. Så nu kan helgen komma.

Puss

Inga kommentarer: