onsdag 8 februari 2012

Framtidsdrömmar


Idag är en sådan dag då jag drömmer mig bort till när jag har fast jobb, hus och barn. Jag vet att man ska leva i nuet och ta vara på det som finns här och nu men ibland kan jag inte hålla tankarna i styr och drömmer mig iväg. 

Eftersom jag har en pojkvän som gärna skulle börja bygga på ett hus redan i förra veckan om han fick bestämma så är det svårt att inte börja fundera. Vi har faktiskt kommit en lång bit på väg i vårt hus planerande eftersom det är långt kvar. Vi vet hur det yttre ska se ut, det är det inre kvar och då är det min tur att ha övertaget och säga det sista och inte Martins som det är när det gäller det byggmässiga. 

Jag har kollat igenom hemnet.se och sparat ner ett axplock av för mig inspirerade bilder.











På den här bilden gillar jag kombinationen med det vita och det lite mer bruna harmoniska färgerna i kombo och panel på väggen är jag svag för.

 
Inte ett nybyggt hus utan braskamin. 



Ett barnrum där jag gillar blandningen med de lekfulla barn sakerna
 och det lugna beiga och gröna färgerna


Jag vill ha dubbeldörrar och stora fina inbjudande krukor utanför
 (som man dessutom slipper rensa ogräs i)
 
Vi har pratat mycket om vad vi skulle vilja ha för färg på huset, 
jag var inne på ljus herrgårds gul för att få en lite lantligare känsla. 
Men vi har nog enats om mörkgrått med vita knutar. Ungefär som på bilden. 



Inte heller ett nytt hus utan ett lyxigt badkar



Ännu en gång blandningen av ljust men harmoniskt,
 braskamin, stor soffa och öppen planlösning. 


Det kommer bli så bra när det blir dags, det är bara att sätta fart med pluggandet så blir jag klar om två år och så är det dags att börja bygga när jag fått jobb. Men mycket tankeverkstad bakom och saker som ska fixas så det är aldrig för tidigt att börja tänka så att man blir nöjd när det väl gäller.



Inga kommentarer: