onsdag 22 februari 2012

4 år av kärlek

För 4 år sedan konstaterade vi att vi var vi.
För fyra år sedan följde jag med dig hem från skolan, ingen av oss hade då körkort, vi hade inte åldern inne för det ens så vi tog bussen hem till dig.
Väl hemma hos dig fick jag hälsa på din pappa för första gången. Vid det ögonblick kunde jag inte ha i åtanke att detta var min blivande svärfar. Vi åt mellanmål och sedan visade du mig ditt dåvarande pojkrum.
Den gick inte otroligt nog i grått och svart och jag minns så väl hur du hade städat så fint för att jag skulle komma men också framför allt all sprit.
Din sarg under sängen med ölburkar och hylla med drinkböcker och drinktillbehör som shaker och drinkglas. Min första tanke var; vilket fint rum, men vad mycket sprit!

Vi började med att sätta på en film och vi kollade verkligen jätte mycket på filmen, eller inte. Som nykära tonåringar låg vi i din säng och kysstes halva kvällen. Emellan kyssarna pratade vi faktiskt med varandra och då konstaterade vi att u var vi tillsammans.

Nu fyra år senare är jag minst lika kär om inte mer kär. Vi har vuxit och gått ifrån tonåringar till vuxna och istället för att åka buss har vi nu bil och körkort. Pojkrummet har bytts ut mot en gemensam lägenhet och du jobbar och jag pluggar på högskola. Vi har tagit oss en god bit på väg i vårt liv mot att bli vuxna.

Jag blir bra säkrare och säkrare på just en sak och det är att jag vill spendera min framtid ihop med dig. Älskar dig över allt annat - Martin Augustsson

Dagen till ära spenderade vi med att gå ut och åta mat och bara prata  med varandra och slippa tänka på allt vad matlagning heter. det var oerhört mysigt att sitta där och prata framtidsdrömmar med min prins.

Inga kommentarer: