fredag 24 februari 2012

Våren är på G

Våren är på gång. All snö är borta och gräsmattornas gröna färg syns nu istället för att den är vit och täckt av snö. Solen har börjat visa sig och hittar man en plats i lä är det riktigt härligt. På balkongen är det alltid relativt lite blåst och solen steker skönt eftersom det är solvägg i princip hela dagen. Så dagen till ära smög jag mig ut på balkongen med en god kopp te och skolböcker och pluggade i solen. Det var först välkomnandet av våren och det gjorde mig riktigt lycklig. Jag kände mig som Ronja Rövardotter och ville göra ett klassiskt vårskrik men jag höll mig, vad skulle alla grannar säga? En galning till granne som välkomnar våren genom att skrika. Jag nöjde mig med att tänka tanken och insåg att jag faktiskt inte är ett barn längre som kan skrika in våren utan att någon annan bryr sig. 
Kort men gott, solen gör mig riktigt glad i hjärtat. 

Inga kommentarer: