onsdag 8 februari 2012

Sikta mot stjärnorna

Jag har tidigare skrivit om personliga mål eller snarare strävor jag försöker sikta emot.
Men för att bena upp målen lite har jag skrivit följande lista:

  • Sluta älta saker i all oändlighet
  • Sluta tänka på de som tar energi ifrån mig och som inte förtjänar det
  • Minska sockerintag
  • Börja träna
  • Hitta bättre kost
  • Bli nöjd med min kropp
  • Bli duktigare på att hålla ordning hemma
Många av målen är sammankopplade och skulle väl kunna göras till tre mål. Sluta älta, Träna/Ät bra och Städa mera. Men det låter inte lika roligt och det är lättare att nå några delmål än tre stora. 

Jag har kommit en bit på väg. Gymkortet är inhandlad och används ungefär 2 gånger i veckan och ältandet har blivit lite mindre om dock inte borta helt ännu. Men Rom byggdes inte på en dag!




Inga kommentarer: