tisdag 10 juli 2012

Sjuka tankar, Anna var är du?

En tanke jag länge tänkt på men som jag aldrig tidigare har tagit upp är något barnsligt (hej, kiss och bajs) och oxå på gränsen till lite väl för personligt. En typisk frågeställning jag och min bästa vän Anna skulle prata om utan att tycka att varandra var sjuka i huvudet. Det är det som jag älskar med vår relation. Vi brukar hitta de allra konstigaste samtalsämnen alltifrån världspolitik till kiss-och-bajs till framtidsplaner.

Åter till det knepiga. Alla som känner mig väl vet att jag har en problem mage utav denna värld. Jag får ofta svullen och uppsvälld mage, pruttar och göra inte mina behov i samma utsträckning som man bör och speciellt inte om jag äter dålig mat.
Men den vecka jag får mens varje månad fungerar magen så gott som felfritt. Såklart uppsvälld mensmage, det har väl alla tjejer. Men från det att mensen börjar till att den är slut fungerar det betydligt bättre än annars. Inga gaser och bajsar nästan varje dag istället för två ggr i veckan i värsta fall. Vad med mensen gör att man bajsar ordentligt är min fråga??

Kalla mig dum i huvudet, alldeles för intimt och konstigt. Anna min vän, jag är i stort behov av en tjejkväll med alla dessa funderingar.

Inga kommentarer: