måndag 9 juli 2012

Brothers

Mina bröder har varit nere i Väst en sväng, de åkte hem för ett par dagar sedan. Vi träffas mycket sällan nu för tiden och det var såklart en kul återseende. Jag har inte träffat mina kära syskon sedan i julas och då var det en riktig snabbvisit eftersom de skulle fira även med familjen i Gnesta och jag i Tråvad. Vi är på lite olika håll och då blir det inte att man träffas så ofta, vilket givetvis är tråkigt. Det är något speciellt med syskonkärlek, det är få personer som jag kan skratta med på samma sätt som med Christoffer och Jonathan. Samtidigt är det inga andra personer jag kan bli så fruktansvärt arg och irriterad på som på dessa killar. Det är dock en bit man inte märker av så mycket när vi träffas så sällan utan det är mycket mer den glädje man känner. 

Man märker dock hur olika liv vi faktiskt lever, Jonathan och hans evigt sportande, tränande och kompisar. Christoffers rena och skära studentliv med aktiv i de mesta som går och mycket pluggande. 
och jag som visserligen också pluggar men jag har en riktig lägenhet, stadigt civilstånd och stora framtidsplaner. Man kan nästan tro att jag har växt ikapp Stoffe med ett par år, kärringen var det ja! 

Jag har då inte växt ikapp mina bröder storleksmässigt i alla fall, de ha de skött bra. Min och Stoffes fot, lite skillnad. Jag får i min sko på 38 i hans sko med min sko på. 

Inga kommentarer: