söndag 1 juli 2012

Jordgubbensdag

I helgen var det det jordgubbensdag i Vara, ett traditions enligt firande som har pågått i många år. Jag har tillbringat de senaste åren på detta firande, speciellt för Martin är det något man inte missar för han har varit där varje år sedan han var liten. 
På fredagen var det en liten mjukstart, med kronan som var öppet, Marcus och Tony spelade. Vi åkte dit och mötte upp Mamma, Borny och Tarmo med familj. De hade med sig Rebecka vilket var mycket roligt, henne har jag inte träffat på kanske tio år och då lekte vi på deras gård. 

Efter ett tag blev det riktigt drag på fredagen också faktiskt, jag hade riktigt kul. 

Lördagen började med den årliga marknaden, Martin kände stora spår från den tidigare festkvällen. Men tapper som få och bestämd gick han på marknaden i alla fall. Den inneboende kärring jag brukar prata om visade sig på marknaden, jag kom hem med ett kilo ost. Sjukt god, så jag kunde inte undgå att köpa den. 
Svärföräldrarna bjöd på lunch på kronan och det var helt perfekt efter den tidigare utekvällen med en god lunchbuffé. Vi lyssnade en sväng på Molly Sandén i väntan på att lunchen skulle öppna och hon var väldigt duktig. Det är väl å andra sidan bara jag som är 20+ och gillar Molly Sandén, det är jag och alla barn. Det drar ner kärringpoängen lite. 

Vi laddade om för kvällen, då det vankades utgång igen. Bästa Anna var med och som alltid är det kul att träffa henne. Väl där träffade vi några från gamla gymnasieklassen vilket också var roligt. 

Kan sammanfattas som en sjukt bra helg i alla fall!
Frisyren kvällen till ära, blev en donutbun med en fläta runt. Sjukt enkelt men snyggt!
Mamma och jag på fredagen!
Molly, i action!

Inga kommentarer: