tisdag 24 juli 2012

Evig kunskap

Jag fick en magnet av mamma som hon tyckte var passande. Jag tyckte själv att den var fin, det är ett fint budskap. Om man börjar fundera vad som egentligen menas så blir jag fascinerad. För alla mina elever jag kommer få oavsett vad som kommer hända med de i framtiden kommer jag lära dem någonting de kommer använda sig av varje dag för resten av deras liv. Oavsett om de nu skulle bli uteliggare eller professorer kommer de alltid använda sig av läsandet, har man väl lärt sig läsa är det inget man kan låta bli att göra. Redan innan du ahr registrerat att du ska läsa har du ofta "automatiskt" läst vad det står. Från den dagen du har lärt dig och knäckt läskoden och uppnått ett läsflyt kan du inte sluta.Det är något som motiverar mig till att bli lärare. Man ger barnen så mycket!

Inga kommentarer: