fredag 27 juli 2012

En kväll på Strandgatan med en bästavän!

Dagen till ära kom Linda hem för att spendera helgen hos föräldrarna, fira att pappa Fransson fyller år. När hennes tåg ändå kom inrullandes i Trollhättan kunde vi inget annat än att bestämma oss för att ses. Med tanke på det oerhört sköna sommarvädret spenderade vi vår kväll på Strandgatan med två cider och lite uppdatering om vad som hänt sedan sist.
Linda har läst färdigt sin utbildning och är numera optikertekniker eller vad det kallas, hon jobbar i alla fall i en glasögonbutik och har bosatt sig i soliga Karlstad.

Det var så härligt att prata med en gammal vän som vet precis hur både jag och andra människor i min närhet fungerar och man behöver inte fundera på varken bu eller bä för hon vet vad hon har att vänta sig av mig och mina och hennes ibland konstiga funderingar.

Vi har dessutom bestämt att inom snar framtid efter att jag slutat arbeta för denna sommaren ska jag för en helg ta mitt pick och pack och åka till Karlstad för att spendera helgen med henne i hennes lägenhet jag ännu inte sett. Det blir roligt!

En mycket hemsk bild. Så kan det bli. Hon ville promt att jag skulle visa min klantighet med mina fingrar oxå. 

Inga kommentarer: