torsdag 29 december 2011

NYÅRstankar 2011-2012

Nu närmar sig sista dagen på detta året och ett nytt år är snart på ingång. Nyår brukar vara ganska överskattat kan jag tycka, man har sådana stora förväntningar på kvällen och att det ska vara årets bästa festkväll, ja ni vet själva.

Förra året kände jag precis sådär. I år känner jag helt annorlunda. Kvällen kommer i stort sett se likadan ut. Men detta året har jag inte nyss flyttat hemifrån och vill visa hur bra jag klarar mig och att jag klarar mig själv och det är heller inte självaste festen jag tycker är det viktiga i sig. Festat det har jag gjort mer än tillräckligt detta året.

Jag vet inte om jag börjar bli gammal eller vad det är för jag tycker det ska bli jättekul att ta hit vänner, äta mat tillsammans, snacka, spela lite spel och helt enkelt umgås. Sen att detta inte sker under alkoholfria promisser gör mig absolut ingenting, utan riktig fest ska set bli. Men jag ser verkligen fram emot att umgås med mina finaste vänner och att jag kommer njuta av det är något jag är övertygad om.

Förut satt jag och planerade lite:
Ett musicquiz ligger på datorn och väntar.
Inköpslista skriven, ska slå på stort och köpa partyhattar till oss tänkte jag.
Recept är framtagna.
Min del av menyn är nästintill färdigplanerad och lite utökad.
Det som grämer mig nu är välkomstdrinken, vad bjuder man på att dricka. Champagne eller ska den sparas till tolvslaget?? Kanske får inviga systemet och köpa en liten som jag och Martin kan dela på vid 12.

Planerna får fortsättas med imorgon helt enkelt, måste köpa matchande servetter också tänkte jag. Hoppas dukningen blir som i huvudet. Isåfall blir det fint. Lite pysslig som jag är tycker jag att det är roligt. Så har knåpat ihop lite bordsplaceringskort mest för att det är roligt.

Nu ska jag sova på lite saker tills imorgon. Godnatt!

Inga kommentarer: