torsdag 29 december 2011

Dag 1 - Om mig




Att skriva om mig själv och presentationer som man betts om i skolan har jag alltid tyckt varit svårt. Men nu kör vi, ett försök!

Jag är Nathalie Dahl, en tjej som är nyss fyllda tjugo år. Nu får jag göra "allt" och inga större åldersbegränsningar finns kvar.
Byxmyndig, Kronan 16, Myndig och redo för körkort, och till sist 20 och de flesta krogar och systemetklar. Nu behöver jag inte fylla år mer rent åldermässigt utan har åldern inne för det mesta.

Jag är en tjej som kan uppfattas som ganska blyg, men jag skulle egentligen vilja säga att jag är mer avvaktande än blyg. Jag vill ha ett hum om vad det är för människor jag har att göra med och läsa in situationen lite. Men jag är ändå en tjej med skinn på näsan som kan stå för vad jag tycker, men jag väljer mina tillfällen väl om man säger så. Jag skulle säga (Martin skulle hålla med) att jag tänker liiite för mycket i de allra flesta lägen. Analysera, reflektera, vrida och vända på saker och ting är min specialitet.

Jag har läst ett och ett halvt år på lärarutbildningen på Högskolan Väst i Trollhättan. Jag ska bli lågstadielärare och utbildningen är 3,5 år. Alltså har jag ganska exakt 2 år kvar. Skolan går bra och tentorna rullar på, hittills utan några U. (underkänt)

Min kärlek Martin och jag träffades när jag nyss fyllt 16 och har därmed alltså snart varit tillsammans i hela fyra år. Tiden går fort när man har roligt!

Jag bor ihop med min numera sambo Martin sedan drygt ett år tillbaka. En bostadsrätt på 60kvm i Trollhättan som totalrenoverades är vad vi bor i, och vi båda trivs bra. Även om Martins största dröm är att bo i hus, ett egen byggt sådant.

Mina framtidsdrömmar har blivit relativt synkade med Martins drömmar. Vi har kompromissat och tagit det bästa av två världar och skapat en gemensam framtidsvision. Gulligt va? Martin är redan nu inne i att köpa tomt på landen (inte för mycket på landet har jag dock som krav) och där skapa sin idyll med fint hus och därefter små barnsben som kommer springandes på tomten.

För att gå tillbaka till nuet och huvudpersonen i detta inlägg, MIG! Så är målet nu att gå klart skolan och sedan försöka skaffa mig ett jobb och därefter får vi se vad som händer. Innan jag är klar i skolan finns det inte mycket annat att göra.

Jag hade ju kunnat fortsätta en stund, stycke efter stycke växer fram men nu får det räcka. Som jag vill ha ett litet hum om människor i min närhet är här ett litet litet hum om mig.

Inga kommentarer: