tisdag 20 december 2011

Djupa tankar

Det är lite mycket som cirkulerar i mitt huvud just nu. Det mesta är inte direkt viktigt men det gnager ändå i huvudet på mig.

Min hjärna har jobbat på högvarv med mycket existentiella frågor och andra tankar kring mitt liv den senaste månaden. Det har vänt upp och ned på min livsbild och även bilden av många människor i min närhet. Det är både på gott och ont kan man säga. Jag vet inte om någon ändrats men jag har fått mycket annat perspektiv på saker och ting. Mycket positivt som vilken underbar sambo jag har, en halv men fin familj och en del riktigt fina vänner. Dock har jag även fått andra perspektiv på en del som inte är lika positivt. Jag vet att jag har det bra och har mycket positiva underbara människor i min närhet som jag är oerhört glad för.. Trots det gör de negativa så himla mycket ondare och är lätt att falla tillbaka på och lägga mycket kraft och energi på den man just fått insikten i att man absolut inte ska göra.

Ett nyårslöfte till mig själv? Bli bättre på att prioritera rätt saker och ta vara på det bra i livet? Lättare sagt än gjort!

Med dessa djupa innersta tankar säger jag godnatt och sov gott. Imorgon ska jag vakna och vara positiv och blicka framåt.

Over and out!

Inga kommentarer: