torsdag 22 december 2011

Dan före dan före dopparedan

Sitter här och är galet trött, har inte sovit ordentligt på fyra nätter och börjar bli ett vrak. Nu är jag riktigt trött men ska göra allt i världen för att hålla mig vaken till åtminstone nio för att sedan hoppas på att jag sover en hel natt utan att drömma oroliga drömmar och inte kunna somna om.

Vi har fixat fint här hemma nu i alla fall, just i skrivande stund luktar det mumma och chokladfudge står ute på balkongen för att stelna.
Igår tvättade jag och sedan vek vi in allt tvätt på kvällen (vilket är ett stort steg för oss då den brukar stå i minst en vecka.) och så städade vi så nu är det rent och fint, ska bara torka golven sen också innan det är julfärdigt.

Jag kanske borde "städa mig själv" också, raka bort vinterpälsen som börjats samla sig på benen och göra någonting åt mitt hår som har suttit i tofs och knutar den senaste veckan. Duscha, raka mig, smörja in mig, måla naglarna, föna och platta ut håret så det blir lent,fint och långt kanske och allt annat som hör en tjej till att göra för att se bra (i alla fall så bra man kan) ut.



Martin och nån av pojkarna (Malte?) förra julen.

Inga kommentarer: