söndag 10 juni 2012

Weekend

Nu ligger jag till sängs hemma hos svärföräldrarna i vårt gamla rum som numera är ett gästrum. Jag har mitt hjärta snarkandes bredvid mig.

Vi har under gårdagen på AquaBlå i Vänersborg. VHC - hockeyklubben hade manfall i drakrodden så Martin fick vara "stand in" för någon annan. De vann 3 av 4 men det räckte inte för att gå vidare.

Gårdagskvällen till ära spenderades nostalgiskt nog på almesåsen. När jag började i Vara drog min nya klass med mig dit första fredagen för skolstarts-disco. Jonte tränade alltid fotboll där och på den tiden var jag hurtigare så medan han tränade tog jag mig ett varv i spåret.
Denna kväll hade almesåsen Björn Rosenström att bjuda på. Folk var precis galna på dansgolvet och ordningsvakterna fick dra ut en efter en som knuffades och bråkade för mycket. Bönderna på slätten blir som galningar när han har sin årliga spelning. Att knuffas på detta sätt är inte min melodi så kärring som jag är gick jag därifrån. Jag satte mig i öltältet istället där jag mötte en kille jag gått med på högstadiet som jag inte träffat sedan dess. Kärringen i mig tyckte det var riktigt trevligt och väldigt roligt att träffa gamla kända ansikten och se vad det blivit av dem!

Idag väntar middag med Martins 85åriga släkting i Falköping på BredaBlick-Mösseberg. Lunchbuffé för att fira födelsedagen i efterskott.

Inga kommentarer: