torsdag 7 juni 2012

Nails

Jag älskar långa fina naglar, det är nog något som jag ärvt ifrån mormor som alltid har välvårdade, målade långa naglar. Jag var tidigare nagelbitare men lyckades sluta någon gång på högstadiet och sedan dess har jag haft långa naglar. Jag vet inte vad det är som är så speciellt med fina naglar, det är en sån liten del som knappt syns och det är ett otacksamt jobb eftersom att nagellack skrapas bort när man grejar och då är det bara att börja om ifrån ruta ett igen. 


Sen jag började jobba på ålderdomshem på sommaren får jag inte längre ha varken långa eller målade naglar på jobbet. På sommaren har jag alltså kortklippta naglar utan nagellack vilket är jättetråkigt. Nu börjar jag jobba om en vecka och gjorde därför i ordning naglarna ordentligt idag, med fransk manikyr, blommor och glitter. En sista vecka innan naglarna klipps av, då kan de få vara extra fina och lite sommarfräscha.  Jag är riktigt nöjd! 


                                    

Inga kommentarer: