fredag 8 juni 2012

Studenten


Idag tar stadens gymnasieelever studenten, från balkongen hörs tutor och glada rop om hur bra det är. 
Det sprider lycka och glädje, jag själv känner samma känslor som jag kände den dagen för två år sedan när det var min tur att ta studenten. 
Som den kärring jag börjar bli vill jag bara säga till alla studenter att verkligen njuta av varje sekund, det är så underbart men vad säger man underbart är kort. Dagen är snabbt över och trots att vakna upp med en baksmälla imorgon kan man titta tillbaka på gårdagen och le. Det var så jag kände för min student, är det något dag jag hade velat uppleva igen vore det den och jag hade inte gjort den annorlunda, den var perfekt! 

Så grattis alla studenter! 

En förväntansfull Nathalie på studentmorgonen innan allt dragit igång!

Inga kommentarer: