lördag 23 juni 2012

Midsommar-12

Igår var det midsommarafton och jag började med att stiga upp med tuppen för att jobba 7-14. Hem direkt, göra i ordning sig och sedan åka iväg på midsommarfirande med Martins släkt. De har ett traditionsenligt firande som varat i 25 år. Så det var ingen aha-upplevelse precis, utan som tidigare gånger jag varit där. Lagom med tanke på att jag jobbar även idag. Kvällen till ära utsåg jag mig själv till chaufför och drack ingen alkohol och körde sedan hem till Trollhättan på natten. 

Martin drack några öl och jag höll mig till läsk, men vem är det som är trött idag? Jo, självklart är det jag. Jag känner mig nästan bakfull trots ingen alkohol och mycket sömn.  Jag är onormalt trött, men nu ska jag få snart få i mig lite lunch och hoppas på att det piggar upp lite för snart är det dags för ytterligare ett jobbpass, 15.45-21.15. Så kör vi ett dagspass 7-16 imorgon också. Sen är jag ledig på måndag, skönt!! 

Jag får ändå säga att årets midsommarhelg är lyckad, firandet igår var lagom eftersom jag trots allt jobbar och det blir extra skönt klirr i kassan, eftersom det blir bra OB denna helg. 

På med klänning och smink, för att dölja tröttheten efter ett jobbpass
Smile to the world (even if its fake), and the world smiles to you! 

Inga kommentarer: