onsdag 20 juni 2012

Martin, var är du?

Martin, min älskade Martin! Han jobbar för tillfället så gott som dygnet runt, han är hemma och äter och sover, sen jobbar han bara. Förra veckan jobbade han BARA 38 timmar övertid plus de 40 "vanliga" arbetstimmarna. Han börjar tidigare på morgonen, jobbar längre på eftermiddagen och efter det ordinarie jobbet ska han hjälpa någon annan. Sedan kommer han hem trött som bara den på kvällen, duschar, äter och sedan lägger sig. Han har varken rakat eller klippt håret så ska han hålla på ett tag till kommer han se ut som ett drägg. Lite skämt åsido, men det ser inte ut så mycket mer än jobb, mat, sömn i ett stort hamsterhjul. 
Idag har vi pratat med varandra i fem minuter i telefon och klockan är slagen åtta. Han bad mig fixa mat som han kunde äta imorgon ungefär, sen skulle han jobba vidare. 

Nu ska jag jobba helgen och då ska självklart han vara ledig eftersom det är midsommarhelgen men vi kommer ju inte träffas så mycket ändå.
Jag ska väl inte klaga, det är inte alla som har ett jobb att gå till ens. Men jag kan inte säga annat än att jag tycker att det är sinnessjukt tråkigt, jag börjar bli trött på det måste jag säga. Martin, när ska du vara med mig igen?



Tur att jag har en bild på dig så jag minns hur du ser ut!

Inga kommentarer: