lördag 17 maj 2014

Vecka 9 (8+0) 

Vid beräkning från senaste mensen går jag idag in i vecka 9. Jag tänker mycket på och längtar efter vecka 12. Dels för att delge den stora nyheten men framför allt för att missfallsrisken minskar markant. Jag funderar mycket på att det kan gå fel men vänjer mig mer och mer vid tanken att jag är gravid. Det är fortfarande svårt att greppa och förstå att det är sant, kanske är det bara en uppskjuten mens ändå är jag dum nog att tänka. På onsdag har vi inskrivningssamtal hos barnmorskan och det ska bli spännande och om en kanske lite mer verkligt då. 

Symptom jag känt/känner av är illamående de om det går för långt emellan måltiderna, stundvis molvärk i livmodern (antagligen växtvärk) och kissnödighet. Lite putmage (antagligen pga tarmar, så full av gasmage) träder fram lite och speciellt på kvällen idag. Då har jag minsann inga tajta kläder gör få avslöjar det nyheten även om det bara är gas eller vad det är så ser jag ändå lite gravid ut. 

Idag har jag (inte ännu behövligt) köpt mina första mammabyxor. Jag ville prova ut min stl och av ett par hängde det bara tre par kvar och ett par var i min stl så då fick jag passa på. Så om en månad kanske, är det kanske dags att börja använda mina byxor. 

Inga kommentarer: