lördag 17 maj 2014

Babynest

Jag har sett så mycket om babynest på bloggar och liknande och många verkar ta fram husmodern i sig och knåpat ihop ett egengjort. Jag tog efter idén och tänkte att det kan bli en liten utmaning, speciellt med tanke på hur ofta (läs, sällan) jag använder symaskinen. Tyg och annat material köptes in och med en bild från en blogg om mönster försökte jag göra min version av ett babynest. Resultatet finns på bilder nedanför 



             Och får jag säga det själv måste jag säga att jag är sjuhelsiktes nöjd. För att vara mig är det en merit att jag ens fick ihop det och resultatet blev dessutom bra, visst kan man se om man granskar noga att det är hemmasytt men det är även lite charmen över det hela. Jag är helt enkelt väldigt nöjd och har fått lite mersmak, vad ska jag ta mig an för projekt härnäst? En lapptäckesfilt till vagnen är en av funderingarna, vi får se.. 

Inga kommentarer: