tisdag 30 oktober 2012

Ogilla vinter!!

Hösten kom med många regniga dagar och endast några få dagar med sol. Nu känns det mer som vintern har smugit sig på, det är ett par minusgrader och frost ute. Det har också kommit snö på många ställen men ännu inte här vilket jag är mycket glad över. Jag måste säga att jag verkligen ogillar vintern, att skrapa bilar, klä på sig massor med kläder, man fryser och ute fryser det så det blir isbana sedan töar det och blir blaskigt för att sedan frysa på igen och bli isgata igen. Efter att ha varit en tur utomhus, fryser jag hela vägen in i benmärgen. Jag har satt på mig världens tjockaste mysigaste stickade tröja och en stor stickad halsduk och ändå är jag fortfarande kall.


Konstaterat gillar jag helt enkelt inte vintern. Några dagar före jul och några efter får det gärna vara vinter sedan räcker det. För att lysa upp mörkret mitt i vintern har Yvonne och jag idag planerat att närmre jul ska vi ha en pysseldag i julens tecken. Vi ska göra julkort, baka julgodis och ha julmys. Det är  alla fall något att se fram emot i vinterns mörker.




Inga kommentarer: