fredag 19 oktober 2012

Jag har lärt mig en läxa..

Min käraste går upp tidigt och jobbar och står i varje dag. Det resulterar i att han går och lägger sig tidigt för att orka kliva upp vid klockan fem på morgonen. Han vill så gärna att vi ska lägga oss tillsammans och mysa lite innan vi ska sova vilket ofta blir lite svårt när våra sovrutiner skiljer sig endel. Ikväll kände jag att jag ska försöka lägga mig samtidigt som honom och det inser jag nu mitt i natten att jag inte borde gjort. Jag somnade förvånat lätt vid halv tio men vaknade klarvaken strax före ett och var säker på att det var morgon.
Nu har drygt en timma gått och jag känner mig inte speciellt trött men samtidigt har jag skola med viktiga föreläsningar hela dagen imorgon så jag måste egentligen sova. Vad gör man?
Jag har lärt mig en läxa i alla fall att hur mycket min andra hälft än tjatar och hur mysigt det än är att lägga sig tillsammans är det inget jag ska försöka med.

Inga kommentarer: