lördag 6 oktober 2012

Fredagsmiddag

Emmas present
Ikväll har jag haft en väldigt bra kväll måste jag säga. Emma kom hit vid halv sju och då bjöd jag på lite mat och till middagen blev det en flaska vin. Efter en god middag förflyttade vi oss till vardagsrummet och fortsatte dricka ytterligare lite vin till det åt vi lite ost, kex och vindruvor. En riktig vuxen middag måste jag säga. 

En liten komisk sak som jag måste berätta var att när jag förberedde osten i köket gick Emma in i vardagsrummet och på skrivbordet får hon syn på en present i cellofanpapper och säger: Men vilken fin present, vem har du fått den av? Tills hon ser att det på kortet står Emma och då förstod att presenten var till henne. Det roliga var att hon kommenterade den fina presenten och genuint verkligen tyckte vilken fin present jag fått och så visade det sig att den var hennes. Hon kände sig lite dum men jag tyckte det var roligt för då tyckte hon ju verkligen om presenten med tanke på hur hon lade märke till den. Det hade inte kunnat bli så mycket bättre. 

Kvällen hade inte heller kunnat bli så mycket bättre, en kväll i gott sällskap med god mat, gott vin och många timmars härligt sällskap med trevliga samtal. Vi tänkte inte ens på att sätta varken tv, musik eller liknande utan vi spenderade bara tiden med att prata och vid tolvtiden körde Martin henne till torget för att hon skulle slippa gå ensam. 
Jag måste sammanfatta kvällen som fantastiskt bra! Detta bör göras om inom snar framtid. 

Inga kommentarer: