söndag 21 oktober 2012

Hard work work.

Trött i fötterna efter en jobbkväll med morfar. Han håller på lite extra med catering trots pension och ibland behöver han extra hjälp. Ikväll serverade jag dock inte vilket jag oftast gör utan idag var jag hjälpreda i köket och diskplockare. Andra puckar blir det när det är dags att fira Mårtengås som jag också ska jobba på. Då är vi fyra personal utöver morfar som ska serva 90 pers med svartsoppa och gås. Det är inte illa minsann men få blir det rubbet med duka, servera, diska och så.

Denna kvällen till ära serverades potatisgratäng med fläskfilé och kantarellsås till huvudrätt och moccapannacotta med björnbärssås och after eight till efterrätt. Jag hann smaka maten och fick mig en portion medan de andra åt och det var riktigt gott får jag säga, precis som morfars mat brukar vara.

Och till annat jobb. I torsdags när jag jobbade med barnvakteriet passade jag på att ta tillvara på hösten tillsammans med killarna. Vi gjorde kungakronor med lönnlöv i fina färger som vi plockade på väg hem ifrån förskolan. Det var något som uppskattades vilket var roligt. En mysig pysselstund under jobbpasset.

Nu väntar en god natts sömn och en lugn dag imorgon för sedan drar pluggandet igång på riktigt då det drar ihop sig för tentatider.

Inga kommentarer: