tisdag 6 mars 2012

Tentaperioden är igång!

På fredag gäller det, salstenta 8.30-12.30. Efter snart två år in på utbildningen borde detta inte vara ett ångestfyllt moment vilket det är för mig. På lärarutbildningen som jag går har vi haft mycket grupparbeten (en lärare måste kunna arbeta i arbetslag), egna reflektionsuppgifter och andra hemuppgifter som kräver tid och reflektion och analys. Nu en bra bit in ska vi ha vår första riktiga salstenta. Rykten ifrån årgången över är att tentan är svår, men svårtolkade uppgifter och läraren är mer än hård i sin bedömning. Men visst känns det lugnt och harmoniskt och inte alls oroväckande, eller inte. 

Jag började dagen med att bli väckt kl 8.15 av ett sms, sådär lagom nöjd låg jag kvar i sängen och kollade på nyheterna och sedan åt jag en ordentlig frukost. Jag brukar breda en smörgas och skära en skiva oss och proppa i mig på väg till skolan. Så morgonens frukost med müsli, te, juice, och smörgås med både ost, skinka och paprika var stort för mig. 

Nu ska jag lämna datorn och koppla ur internet och gå in i pluggkoman igen. Hejdå!

Inga kommentarer: