tisdag 13 mars 2012

Drömmen om ett hus

I helgen var det en del ärenden kring det blivande huset som behövde fixas, träffa och informera blivande grannar och sånt. Nu har vi fått de underskrifter som behövs till bygg- och avloppslov. Martin ska skicka in papperna i veckan och sedan är det bara att vänta på att det ska gå igenom. Förut har i alla fall Martin varit betydligt mer involverad i huset och det är nästan det enda han tänker på. Jag har tyckt att det varit så avlägset och långt fram i tiden. Herregud, jag har en halv utbildning kvar och ska få ett jobb först. Men tiden går fort och sista kursen innan sommaren har påbörjats och sedan är det bara 1½ år kvar tills jag bråkar om jobbet på arbetsmarknaden. 

I vilket fall som helst känner jag hur Martins husdröm har övergått och även blivit min dröm. Jag tänker dagligen på hur huset ska se ut. På nätterna drömmer jag om hur det ska se ut och på dagarna diskuterar vi olika lösningar. Igår åkte vi förbi Martins arbetskollega och hämtade några verktyg han behövde och de höll på att rensa i sitt hus, så jag fick en hel hög med inredningstidningar, tror ni jag blev lycklig? Nu har Nathalie Dahl att göra. Post-it lappar på de som jag inspireras av sedan diskutera det med min andra hälft som också ska bo i huset. 
Framtidsplaner och jag älskar det!

Inga kommentarer: