söndag 4 mars 2012

Helgmys

Fredagen med Yvonne var helt oslagbar. Det var precis vad jag kände att jag behövde faktiskt. Vi träffades hos henne och delade på en flaska vin innan vi gick in till stan. Hon hade bokat bord på en jättemysig resturang vid åtta och vi gick inte förrän stängningstid vid midnatt. Vi satt alltså och pratade oavbrutet i fyra timmar. Det var jättehärligt att sitta där och prata om allt mellan himmel och jord över en bit mat och vin.

Idag har jag pluggat i förmiddags och sedan har jag varit sjukt trött. Vi var i tråvad till eftermiddagen och väl hemma blev jag trött som en klubbad säl och har inte gjort många knop. Vi lagade god mat, bakpotatis med baconröra och sallad. Vi åt till melodifestivalen i vardagsrummet med massa tända ljus. En riktigt härlig hemmakväll som jag verkligen uppskattat.

Idag har vi städat lägenheten noga och tvättat. Jag lagade storkok så nu har vi mat som ska hålla oss mätta också. KN det bli mycket bättre. Ja faktiskt. Jag renbäddade sängen förut också sp nu ligger jag i sängen med nya fräscha sängkläder nydudchad i ren pyjamas och ren lägenhet. Jag kommer sova som en prinsessa. Godnatt!

Inga kommentarer: