tisdag 26 mars 2013

Jag vill bli liten igen!

Jag orkar verkligen inte, det har hänt IGEN! Ett nageltrång utan dess like har slagit till på min stackars tå igen. Jag har försökt och försökt in i det sista här hemma men har nu insett att även detta nageltrång är lite övermäktigt för mig att hantera. Ett besök till en mer utbildad person krävs, antagligen en läkare och ännu en tåoperation, tror till och med det heter könisch operation, någonting har jag lärt mig av dessa problem. Om det nu blir ytterligare en operation blir det den tredje sådana och andra för den nu drabbade tån. Den förra operationen var bland det värsta i mitt liv, den smärtan var olidlig. Bedövningssprutorna och smärtan efteråt var utom denna värld. Jag minns så väl hur jag låg och krampartat höll i britsen och grät och skrek av smärta och en dos rädsla. Sen väntade ett par dagar av hoppande på kryckor och omläggningar var dag. Vad jag egentligen vill säga med det här är att jag är förbannat skiträdd för att gå till vårdcentralen på detta besök och vill inget annat än att vara liten så någon kan följa med och hålla mig i handen. En del fördelar växer bort i samband med att man blir vuxen.



Inga kommentarer: