tisdag 19 mars 2013

Vill och vill inte

19 mars, minusgrader, blåst och varning för 2,5 dm snö i slutet av veckan. Visst är det fantastiskt! Läste på någon nyhetssajt att det vid den här tiden inte varit så kallt på hundra år. Förra året satt jag på balkongen och pluggade redan i februari nu börjar mars lida mot sin sista halva och har ännu inte lyckats ha en skön solstund på min kära balkong. Det är för kyligt i luften helt enkelt.

Jag vill ha vår nu och inte massa mer snö. Jag orkar inte mer snö, nu vill jag ha sol och värme istället eller åtminstone plusgrader även om solen ska lysa med sin frånvaro. Jag vill inte ha den tjocka vinterjackan, jag vill inte ha halsdukar och vantar. Jag vill ha knoppar och härligt vårgrönt. Det är mycket man vill och inte kan styra över. Man får rycka upp sig och göra så gott man kan. En ny vas och tulpaner fick följa med hem idag för att livs upp lite.

Inga kommentarer: